Taggar

, , , , , , ,

de gör ont i mitt hjärta när mina djur inte mår bra. denna gången är Morriz tur att besöka veterinären :(  hans ena öga såg inte bra ut i onsdagseftermiddag o tyvärr svara ju inte veterinären samma dag så de fick gå ytterligare en dag innan jag kom i kontakt med “Darvelid”  ….. fick visserligen tid samma dag så de spelade nog inte så stor roll vilken dag han svarade ……..

bild 3

väl hos veterinären så konstaterades de att Morriz har försvagade broskbildningar som håller tårkörteln på plats så de är helt enkelt tårkörteln som syns i kanten på Morris öga :(   ser jätteäckligt ut :(  Veterinären kan inte 100 % säga men tror inte att de smärtar för Morriz men däremot är de otrevligt o gör oxå att ögat blir mer o mer irriterat …… fick en salva att lägga i Morriz båda ögon två gånger var dag ………. stackars Morriz, han kommer verkligen tycka mindre om mig efter detta :(

efter att Darvelid har haft semester så blir de operation på en gång. finns två valmöjligheter för Morriz …………. antingen syr man fast tårkörteln med risk för att den lossnar efter ett tag igen o måste göra om de :( eller så tar man bort körteln o hoppas att han fuktar ögat utan problem. Tårkörtlen står för ca 40 % av fuktningen för ögat och om så inte är fallet så finns de ögondroppar att ta till :(  har inte bestämt mig riktigt ännu ………. veterinären rekommenderar att ta bort körteln så de lutar nog åt de hållet :)

morizpinnen

bara Morris blir bra så är de andra inte så viktigt :)