Taggar

, , , , ,

har väntat på detta besked. dom har länge pratat om de men inte riktigt varit överens men nu verkar dom ha bestämt sig!!!  nu ska huset ut på försäljning. o jag förstår dem. med hyresgäster som inte kan visa respekt o hänsyn så kan de bara vara jobbig och de verkar ju inte bli bättre heller ……. tror de är svårt att vara hyresvärd i ett privat hus. i ett större hyresbolag finns de klara regler o följer du inte dem så åker du ut helt enkelt.

har ju letat ny bostad ett tag. har väl inte letat med ljus o lykta o inte här i Gislaved men de tror jag nog är dags nu. inte för att jag egentligen vill flytta då jag trivs med lägenheten o läget sen ska jag inte sticka under stol med att jag har givetvis längtat efter nya grannar som man kan komma överens med men vissa saker blir inte som man tänkt sig o de är bara att lära sig att leva med så att säga !!!

som min hyresvärd sa så följer hyreskontraktet med när huset går till försäljning, de finns något som heter “besittningsrätt” men de finns inga säkra garantier för att den nya ägaren till huset tänker använda huset i samma syfte som nuvarande ägare. Alltså är risken ganska stor att hyreskontraktet blir uppsagt ……. men jag tänker ta ett problem i taget. orkar inte oroa mig i förtid för något som jag inte vet något om …………

om jag inte är kräsen så hittar jag väl lägenhet så att jag kan flytta omgående om jag vill men jag ÄR kräsen :) så de får ta sin tid, för stunden iaf :)