Taggar

, , , ,

gjorde godaste maten jag gjort på väldigt länge idag :)

kycklingmarengo

Kära mor brukar bjuda på o idag blev jag så sugen på de :)  Kyckling Marengo, mums filibaba säger jag bara …… mor brukar servera med potatis men vi tog lite ris idag o de passade alldeles utmärkt :)

Gör så här:

Dela ca 4 filéer i lagom stora bitar. stek till dem o peppra o lägg över dem i en större gryta som du sen kan göra färdigt maten i, vispa även ur stekpannan på den smakfulla skyn  :)   Stek champinjoner, grovhackad lök o en röd paprika som är skuren i lagom biter. när all kyckling är stekt lägg i en burk hela tomater, spadet från svampen och krydda med cayennepeppar o någon örtkrydda. jag använde en blandning av rosmarin, oregano o basilika ……. lite creme fraiche, grädde o en skvätt vitt vin (inte nödvändigt) …… koka alltsammans i grytan i ca 30 min eller tills du tycker kycklingen är tillräckligt mör

Smaklig spis med ris o liten sallad :)