Taggar

, , , , , , , ,

idag var jag uppe tidigt ……. åt lite frukost o sen lastade jag Minoo i bilen. igår gick lilla sötnosen in i “höglöp” o de är dags för lite bebisar :)   uppfödaren har beställt tid i Slöinge för patellakontroll o är de inte problem där så blir de parning under eftermiddagen o morgondagen :)   vet inte vad jag egentligen tycker om de ….. inte mitt påfund men får hoppas att allt går bra !!!

IMG_0065

vid en patella kontroll undersöks knäskålar o tår att de är tillräckligt starka o att de “står” rätt så att vovven orkar med att vara dräktig utan att ta skada. skulle hon få typ 2:or så paras hon INTE !!!  vilket jag tycker är bra. men får väl hoppas att hon blir godkänd UA :)

så nu är de bara att invänta att uppfödaren ringer mig igen så att jag kan hämta hem min lilla Minoo :)