Taggar

, , , , , , , , , , , , , ,

har så länge tänkt baka pizzabullar :)  mina tjejer kommer ihåg tiden då vi bodde på Äppelvägen i Smålandsstenar o hade snälla C som granne. vi brukade byta grejer med varandra o då även vissa maträtter :)   vi fick hennes pizzabullar bland annat o hon fick vårat kroatiska brödbullar ”lepinica”  (inte säker på stavning)  ….. låter kanske lite konstigt men de var verkligen superbra att göra så :)  saknar C o hennes underbara bakverk ……….. saknar henne som granne oxå för den delen :)  hon var verkligen allt som en granne ska vara (enl mig), så som man tror att en god granne ska vara iaf :)

byta

igår inhandlade jag iallafall ingredienserna så idag tänkte jag att de skulle bli av :)

men kära nån vilken miss de blev :)   givetvis så googlade jag recept o hittade ett på matklubben, en sajt som jag gillar, med enkla o bra recept med bilder till. Men den snälla själ som lagt in receptet måste skrivit fel på mängden olja som skulle vara i degen. o givetvis så tänkte jag inte utan hällde i dessa enorma mängder oja o de blev liksom inte bra ……….. jaja jag fullföljde pizzabaket o fick några enorma bullar att äta. men de luktar gott här nu o de smakar faktiskt väldigt gott :)  få se vad ungdomarna ger för betyg när dom provsmakat dem :)

pizzabullar