Taggar

, , , , , , , , , , , , ,

jo vi har ett litet underbart tillskott i familjen :)   igår strax efter lunchtid anlände Harley med sin matte Jessica ända från Stockholm :)   Jessicas syster Jonna körde o resan hade gått bra. att introducera en ny vovve till familjen gick hur lätt som helst enligt mig :)  Harley är van vid katter o hundar så han reagerade inte nämnvärt på något, om dom vill säga inte kom för nära, katterna alltså ;)

IMG_1010

Kan väl säga att Minoo blev nog väldigt snabbt en favorit medans scooby nog mer sågs som ett hot …….. scooby som både är lite äldre o inte kastrerad som Harley är :)  scooby var väldigt nyfiken medans Harley ville ha honom på behörigt avstånd :)

Jessica o Jonna stannade till sen eftermiddag, några timmar i bilen hem för dem ju !!! ganska direkt efter att dom åkt tog jag vovvar på en promenad. mest för att Harley skulle få annat att tänka ……… vill verkligen inte att han ska känna sig övergiven. kvällen fortlöpte smärtfritt tycker jag. visst blev Harley lite orolig emellanåt men han kom hela tiden tillbaka till mig eller Minoo för lite sällskap. satt korta stunder o titta på dörren men kom snart på andra tankar ……….

IMG_1015

Harley är inte MIN, till att börja med ska han bo hos oss en prövotid (3mån) o därefter får vi väl se vad som händer. först o främst är de Harley o de andra vovvar som ska trivas o komma överens ………. att Jessica överhuvudtaget låter honom bo hos oss är för att tiden räcker inte till för henne o Harley behöver både sällskapet och tiden från andra och de hoppas jag att han kan få här hos oss ………. tiden får utvisa hur de går :)

gick o lade mig ganska tidigt …….. konstigt men jag var trött o jag kände att hundar behövde oxå varva ner lite ………..  en bra dag <3