Taggar

, , , , , , , , , , , , , , , , ,

har i 4 år försökt komma in på undersköterska utbildningen men icke ……. jag är för högutbildad så jag har alltid hamnat bland de sista på reservlistan …… helt sjukt egentligen !!! för att komma in på den Komvux utbildningen ska man ha så dåliga betyg som möjligt eller de bästa är om du inte har några betyg överhuvudtaget ……. då blir du garanterad en plats …….. värre för sådana som mig som kanske vill byta yrke men allaredan har en utbildning !!!  sannerligen helt sjukt enligt mig !!!

studera

nu har jag iallafall lyckats få en plats …… så helt otroligt skönt. från början låg jag även denna gång på reservlistan men de var verkligen jättemånga som har tackat nej och jag är nu med i ruljansen ……… ska bli så roligt, känner mig verkligen jättetaggad för att läsa färdigt. behöver ju inte gå hela kursen då jag har läst en del och sen har jag ju alla mina år inom vården som jag kan tillgodoräkna mig genom att vissa block i utbildningen kommer att bli validerade :)  underbart, underbart :)

det är onsdag idag o inget har jag hört ännu sen mötet i fredags. det var med en person som jag uppfattade var personalkonsult …… han skulle prata med personalchefen måndag eller tisdag men han har inte hunnit ännu ???!!! de är frustrerande att de tar sån tid :(  jag vill börja jobba igen ju …… inte alls bra att gå hemma så här :(

laga mat

under eftermiddagen gjorde jag en maträtt som jag lärt mig av barnens Baba (farmor på kroatiska) ….. en kroatisk maträtt :)   jag kallar de för ”tjofte” är inte riktigt säker på vad de heter egentligen men de är lite större köttbullar med mycket krydda o ris i, o dessa är sedan kokta i tomatsås o man äter potatismos till :)   kan ju säga att när klockan var 8 på kvällen o jag ätit två portioner så gick jag lade mig ………. mätt o väldigt trött :)