Taggar

, , , , , , , , , , ,

o en hemskt tråkig dag om man nu får säga de :(   har bestämt mig för att vara hemma hela dagen ……. hämtade ungdomarna på fest under natten o dom prata om att dom ville ha middag idag …….. ärligt talat vet jag inte om jag orkar de !!! men å andra sidan så ska jag ju ändå fixa lite mat åt mig o då kan jag ju lika gärna göra lite till så räcker de åt dom andra oxå …………….

IMG_1392

tog en underbart skön promenad under förmiddagen :)  var inte ute jättelänge men de var så skönt att promenera idag :)  Minoo ville oxå gå, så jag slapp att dra henne efter mer eller mindre, har tyvärr varit så den senaste veckan typ men beror nog på att de är blött o att de har regnat ……. min lilla prinsessa tycker ju inte om att bli blöt :P

idag har jag lagat ”falsk fläskfilé” ….. har hört talas om maträtten länge och i omgångar verkar de vara en populär maträtt :)  de såg verkligen ut som fläskfilé när man stekte den o faktiskt påminde köttets konsistens om de oxå :)  gjorde lite egen sås …. stekte upp lite hackad lök med krossad grönpeppar ….. löken ska steka läääänge så att den blir så där så att den smälte i munnen och sen gör man sås direkt i pannan ……. de var riktigt gott faktiskt, helt klart en maträtt jag gör fler gånger ….. fick dock äta själv för ungdomarna gjorde annat :)

IMG_1390

kvällen tillbringades i soffan med film o givetvis mitt projekt …….. tog ett glas men de var inte ens gott —Hallelulja, tänk att vin inte var gott, jaja lika bra de …….    de går iallafall inte fort när de kommer till mitt projekt … men jag tycker de är roligt och faktiskt tror jag de blir fint när den är färdig ……… en stor pläd som ska ligga på soffan, som man kan värma fötter med när de är som kallast :)

Ps …. så tråkig söndag var de inte ….. börjar tycka om att gå hemma :)  undrar om de är detta som dom kallar att latmasken har slagit till :)