Taggar

, , , , , , , , , , , , , , , ,

fick nästan lite panik när jag vaknade …… OMG sovit till kl 9 och jag har en del kvar att förbereda och samtidigt promenera vovvar och sen göra mig iordning för avfärd !!! jaja, de blev väl bra ändå …….

strax efter 11 plockade jag upp Martina och vi åkte till handelsträdgården för att köpa en blomma att ta med oss …….. en fin Amaryllis med dubbla stjälkar blev de med lite fin dekor runt om :)  sen vidare till Smålandsstenar för att plocka upp kära Mor för att slutligen hamna mitt ute i skogen hos min bästa syster :)

IMG_1576

med väldigt mycket mat och väldigt god mat så satt vi länge alla vid bordet och vi var verkligen sociala och sällskapliga denna julafton !!! de var skönt att allt var så avslappnat ……… jag bidrog med lite till julmaten men de var inte mycket !!! Tusen tack snälla syster för allt, en mycket lugn o avslappnad julafton hos dig o din familj :)  lagom till den traditionella timmen med kalle anka så var ostkakan färdig så de blev lite kaffe oxå :)  Vanessa och R som körde egen bil så dom åkte vidare till hans föräldrar när kalle började men Martina o jag stannade kvar en liten stund till :)

IMG_1584

på vägen hem lite senare stannade vi till på kyrkogården i Smålandsstenar och tände lite ljus. kan inte låta julafton gå utan att önska min bästa vän en god jul ……. saknar dig verkligen !!!  de är lite sentimentalt att stå där och titta på era namn ……… ni ligger där som en liten familj, samlade och är inte med oss längre, delar inga nya minnen med oss :(  kan bara säga att du är enormt saknad av mig  …… ofta kommer jag på att så skulle du sagt och så skulle du gjort  …… min kloka vän, hoppas du har de bra.

senare på kvällen åt vi lite julmat :)  jag, Vanessa, R, Martina och R :) tur att jag mina ungdomar som vill spendera lite tid med mig :)  älskar er över allt och är så tacksam för er :) de har varit en riktigt bra dag men tack gode gud för att julafton är över iallafall …….. nu bara resten !!!