vet inte riktigt hur jag ska skriva men de spelar nog ingen roll hur jag uttrycker mig eller formulerar de hela så är de med all säkerhet någon som ger mig en avhyvling för de !!!

IMG_0710

Minoo är en helt underbar vovve på alla sätt o vis …… beror inte på henne att jag mer eller mindre från början ångrade mig. Största felet med mig är att jag inte på något sätt var förberedd på att hur de skulle vara att ha en okastrerad hane med en tik som är mer än villig !!! när jag redan efter en så där 5-6 månader bad uppfödaren att häva vårat fodervärdsavtal svarade hon mig att jag är en vuxen människa o borde insett vad jag gav mig inpå ……. nej de gjorde jag tyvärr inte !!! så inga förpliktelser därifrån …… sista 1 1/2 år har inte uppfödaren ens svarat mig när jag ringer, messar el till och med under sommaren varit hemma hos henne …….. bilen har varit hemma men ingen har ens öppnat …….. så har med hjälp av SKK tagit saken i egna händer !!!

efter en del letande o en del chattande o pratande i telefon har jag hittat en tjej i Helsingborg ………. kallar henne ”emma”, hon har haft en chi, som hon tyvärr fick avliva på grund av sjukdom och har även en pinscher valp. hon är sambo o bor helt perfekt, lite som minoo är van vid …… egen gräsplätt på baksidan och nära till grönområde.   Åkte till Helsingborg på tidig förmiddag, varmt o jävligt var de :(  stannade 2 ggr för att minoo skulle få komma ur bilen o andas lite frisk luft o känna mark under tassarna …… de kändes hur bra som helst så efter lite prat o kaffedrickande så sa jag hejdå till Minoo och begav mig hemåt igen ……

20160823_180215

var jätteledsen i bilen hemåt men de kändes verkligen hur bra som helst. Minoo förtjänar ett hem där hon får mer uppmärksamhet än de hon får hos mig. hon förtjänar all kärlek o kel som hon är värd o inte får hos mig …………. hon förtjänar de bästa en liten chi kan få !