Etiketter

, , , , , , , , , , , , , , ,

ny konsultation med veterinär ………. scooby har inte gjort några framsteg i helgen, snarare tvärtom …….. i lördags var han så dålig att jag ringde jouren på djursjukhuset i Jönköping  …… men tyckte jag skulle följa på darvelids linje o komplettera med mer medicin idag ……… som dom tyvärr inte hade i Jönköping …… så i och med att den inte fanns där hos dem så var de inte till någon nytta att åka dit med min bästa scooby :(

IMG_0962

Fick omtalat av darvelid idag när jag var där för konsultation att medicinen som han nu skriver ut till scooby är ”cytostatika” …. alltså ett cellgift och att detta är mer eller mindre de sista att hoppas på :(  och att när jag ger denna medicin ska jag vara ytterst försiktig, att alltid använda handskar och inte andas in något stoft från medicinen ……… som sagt de är ju ett gift !!!

åkte direkt till apoteket och får där reda på att denna medicin är en beställningsvara, ingen vanlig medicin så därför hålls den inte på lager !!! …… en manuell beställningsvara fick jag dessutom veta och att detta tar 3-4 dagar att få hem …………..

bsh

NEJ … så länge kan jag inte vänta !!!  detta är ju akut för min scooby :(   en jättesnäll apotekare erbjöd sig att kolla upp närmaste apotek som har medicinen inne så att jag kan åka dit …… närmaste blev Borås sjukhusapotek, så de bar iväg till Borås på en gång. och sen direkt hem igen för att ge scooby första dosen av cellgiftet, han kan få en dos till på onsdag men mer än så klarar inte denna lilla vovve av ……….. de skär i mitt hjärta :(

resten av kvällen tillbringades i soffan med scooby jämte mig, invirad i en filt för att han fryser hela tiden ………. vill inte tänka tanken men vet inte vad jag gör om han inte fixar detta …. han är verkligen min vän, även om han har fyra ben så är han min sanna vän !!!

