Etiketter

, , , , , , , , , ,

Det är sen förmiddag och jag sitter på min altan under parasollet. Det är ganska varmt och skönt ute idag oxå. Jag sitter här med mitt kaffe och funderar fram och tillbaka. Det är mycket tankar just och stundtals känns det faktiskt som det är lite mycket i mitt liv just nu. Men jag får ta en sak i taget.

Något som är lite positivt är att jag iallafall är klar med mina två kurser jag studerat senaste tiden. Funktionsnedsättning 2 och Svenska 1 är båda klara och jag fick bra betyg i båda ;) hade inte förväntat mig de i svenskan men jag känner mig stolt. Nu ska jag ”bara” jobba i nån månad för att ta upp studier efter sommaren igen. och det känns bra …….. börjar bli lite tråkigt med detta att studera, har hållt på alldeles för länge och det känns som om det står still lite ………

En sak jag försöker släppa är att jag gjorde inte riktigt rätt med en av mina vänner. Eller rättare sagt hon var min vän iallafall. Det var inte ett bra tillvägagångsätt från min sida men i stunden gjorde jag och sa jag vad jag tyckte och tänkte och det är så jag är …… så att det blev vad de blev de får jag helt enkelt ta. Ingent jag kan göra åt och ärligt så vill jag inte heller. Kan man inte ta mig för hur jag är så kvittar det och enligt mig så är jag inte den som förlorat på det. Nu vet jag vad jag skulle förstått tidigare. Det kan ta ett litet tag innan jag släpper det men jag vet att jag kommer att göra de ………

Mina andra tankar får jag sortera och reda ut med tiden …… allt har sin tid och det kommer bli bra och det kommer att ordna sig efter hand det är jag övertygad om.

Ska snart sätta lite fart här hemma ……. ska fixa lite mat och tänkte klippa gräset på min baksida och städa upp ….. har några blommor jag behöver plantera så det kommer att förströ min dag.